Insert GT, Nexo

Zamówienia w programach Subiekt nexo pro vs Subiekt GT – porównanie

W przypadku obu programów Subiekt GT oraz Subiekt nexo pro należy zwrócić uwagę na zachowanie przez producenta ogólnej logiki biznesowej i obsługi zamówień, które są na bardzo zbliżonym poziomie.

Nie ma wątpliwości, że interfejs programu Subiekt nexo pro został całkowicie przebudowany względem programu Subiekt GT, a większość zamówień związana z nimi znajduje się w głównym module Subiekta nexo pro.

Zmianie uległo również nazewnictwo związanych z zamówieniami do dostawców. Jako dokument występuje dalej pod tym samym tytułem jednak znajduje się w module Handel > Zlecenia.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż w stosunku do Subiekta GT dokonane zostało rozbicie dokumentów zamówień na zamówienia oraz faktury pro formy, które uzyskały swój osobny nazwijmy to „dział” moduł Handel Zamówienia.

Zmiana ta zasługuje na szczególną uwagę ze względu na to, iż w Subiekcie GT możliwe było wydrukowanie faktury proforma, jednak jedynie jako wzorzec wydruku, którego wyboru Użytkownik dokonywał na etapie zapisywania zwykłego zamówienia od klienta.

W Subiekcie nexo pro wydzielenie faktur proform jest stosowane jako osobny dokument, co pozwala na oddzielne ewidencjonowanie faktur proforma i poszczególnych zamówień od klientów.

Oba te dokumenty zarówno zamówienia jak i faktury proforma pod względem obsługi ich realizacji na kolejne dokumenty takie jak wydanie magazynowe, rozchody wewnętrzne czy także faktury sprzedaży podlegają pod ten sam mechanizm i są w ten sam sposób obsługiwane tymi samymi dokumentami końcowymi.

Kolejna bardzo duża zmiana, na którą należy zwrócić uwagę również jest związana z interfejsem programu Subiekt nexo pro, w którym możemy w bardzo przejrzysty sposób wyróżnić parametry zamówień od klientów takie jak stan realizacji i stan kompletacji.

Oprócz wymienionych powyżej Stanów realizacji i Stanów kompletacji jest dostępne jeszcze kilka innych statusów związanych z zamówieniami od klientów, które możliwe są po włączeniu odpowiednich kolumn na liście zamówień od klientów lub faktur proforma.

Powyższe zmiany wiążą się również z całkowitą przebudową mechanizmu i przetwarzaniem kontroli stanu realizacji zamówień, w tym przetwarzaniem ich na m.in. zamówień do dostawców oraz realizację za pomocą dokumentów handlowych tudzież dokumentów magazynowych. Dzięki zmianie w tym mechanizmie możliwa jest ekspozycja, o której wspominaliśmy wcześniej. Pomaga ona użytkownikowi w szybkim uzyskaniu informacji o stanie przygotowania zamówienia w zakładce zamówienia Subiekt nexo pro, czyli aktualny stan magazynowy towarów zawartych na zamówieniu, które mogą zostać zafakturowane w momencie, kiedy na magazynie mamy dostępną nawet część towarów zawartych na zamówieniu.

Po częściowym zrealizowaniu zamówienia w oparciu o aktualnie dostępne stany magazynowe jego status nie odzwierciedla w 100% ilości towaru na zamówieniu. W przeciwieństwie do Subiekt GT nie stworzyliśmy tzw. zamówienia różnicowego. To kolejna rewolucyjna zmiana w stosunku do Subiekta GT.

Mechanizm kontrolujący stan kompletacji zamówień od klienta na podstawie dokumentów pochodnych jakimi są zamówienia do dostawców i realizacja zamówień od dostawców w dokumenty typu faktury zakupu lub przyjęcia zewnętrzne od dostawców jest nowością w stosunku do Subiekta GT.

Mechanizm, o którym mowa powyżej pozwala użytkownikowi w bardzo łatwy sposób na podstawie zamówień od klienta wygenerować dokumenty zamówienia do dostawców, od dostawców, które w konsekwencji mogą zostać zrealizowane jako dokumenty przyjęć zewnętrznych lub faktur zakupu w systemie handlowym Subiekt nexo pro.

Warto zwrócić uwagę na to, iż podczas procesu tworzenia zamówień do dostawców na podstawie zamówień od klientów w Subiekcie nexo pro zmienione zostały wymagania co do uzupełnienia kartotek towarowych. Oznacza to, że nie jest wymagane posiadanie uzupełnionego podstawowego dostawcy na kartotece towarów, gdyż możemy go wybrać na etapie tworzenia zamówienia do dostawcy, co było niemożliwe w Subiekcie GT.

Kolejna zmiana na którą warto zwrócić uwagę jest zmiana ułatwiająca użytkownikowi generowanie zamówień do dostawców na kartoteki typu komplet, które w trakcie tworzenia zamówienia do dostawcy można w łatwy sposób zamienić na składniki kompletu. Wówczas Subiekt nexo pro będzie w stanie zamówić odpowiednie proporcje naszych składników w stosunku do ilości kompletu który widniał na zamówieniu od klienta dobierając odpowiednio dostawcę lub wybierając go automatycznie na podstawie uzupełnionej kartoteki składnika kompletu.

Dzięki rozbudowanemu mechanizmowi powiązań dokumentów w obrębie całego systemu handlowego Subiekt nexo pro utworzone na podstawie zamówień do dostawcy dokumenty typu przyjęcie magazynowe lub faktura zakupu może nam pozwolić w łatwy sposób na dokonanie kompletacji towarów do zamówień od klienta.

Kompletacja jest również nowym mechanizmem wdrożonym w programie Handlowym Subiekt nexo pro i związana jest bezpośrednio z nowymi rodzajami statusów dokumentów które można porównać do Subiekta GT.

Status dokumentów Subiekt nexo pro, ale uwaga! Jedynie w Subiekt nexo pro umożliwia m.in. w przypadku zamówień od klienta częściową rezerwację dostaw i całkowitą rezerwację dostaw, co pozwala na ich częściową kompletację. Mechanizm ten jest bardzo przydatny w obsłudze wielu klientów i realizacji zamówień. Nawet jeśli nie dysponujemy pełną ilością towaru na magazynie wymienioną w zamówieniu klienta, a możemy sprzedać klientowi pewnej puli towarów na którą oczekuje i nie wymaga od nas jednorazowego i pełnego zrealizowania zamówienia.

Jak widać sposób pracy na zamówieniach od klientów i zamówieniach od dostawców w Subiekcie nexo pro uległ rewolucyjnej zmianie w stosunku do Subiekta GT i pozwala na o wiele większą kontrolę statusów naszych zamówień co przyśpiesza ich obsługę. Również rozdzielenie dokumentów typu zamówienia od klientów na faktury proforma jest dużym ułatwieniem dla klientów, którzy posługują się obydwoma typami dokumentów, a chcą prowadzić ich osobne ewidencji i osobne numeracje. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż obsługa nowych rodzajów statusów w Subiekcie nexo pro takich jak:

  • Bez rezerwacji,
  • Pełna rezerwacja dostaw,
  • Częściowa rezerwacja dostaw,
  • Rezerwacja stanu,
  • Zrealizowane,
  • Anulowane.

Jest to również zmiana związana z Subiektem GT, w którym występowała ograniczona  liczba funkcji, takich jak częściowa rezerwację dostaw lub dostawa z pełną rezerwacją. Mechanizm ten dotyczy konkretnych dostaw w naszym magazynie, a nie tylko dostaw niekontrolowanych.

Co prawda, status realizacji dokumentu pojawia się również w Subiekcie GT, ale nie w opcji status wewnątrz dokumentu, ale ogólnie w dokumencie.

Całość zmian, które zostały wprowadzone w Subiekcie nexo pro pod kątem obsługi zamówień jest bardzo często w przypadku naszych klientów jednym z elementów przeważających nad zmianą oprogramowania z wersji GT na nexo.

Powrót do listy wpisów

Powiązane wpisy

Jedna odpowiedź do “Zamówienia w programach Subiekt nexo pro vs Subiekt GT – porównanie

Dodaj komentarz