Insert GT, Nexo

Główne różnice pomiędzy programem Subiekt nexo, a Subiekt GT

Główne różnice pomiędzy programem Subiekt nexo, a Subiekt GT

Czy to w przypadku zmiany oprogramowania czy jego wymiany na nowszą wersję zawsze należy rozważyć wszystkie za i przeciw tak aby zmiana, o której myślimy i którą chcemy wprowadzić była tylko i wyłącznie z korzyścią dla funkcjonowania naszej firmy i naszego systemu informatycznego. Dlatego też rozważając wymianę oprogramowania Subiekt GT na Subiekt nexo pro warto dowiedzieć się o głównych różnicach w działaniu obu programach.

Dokumenty handlowe w programie Subiekt nexo pro

Jedna z pierwszych różnic na którą należy zwrócić uwagę przy porównywaniu obu systemów takich jak Subiekt nexo i Subiekt GT jest zmiana dokonana w module związanym ze sprzedażą a dotyczy dokumentów typu:

  • Faktura sprzedaży
  • Paragon
  • Faktury zakupu

Zmiana o której wspominamy polega na możliwości wystawienia dokumentu sprzedaży z wymienionego powyżej z możliwością wydania towaru z wielu magazynów jednocześnie. Funkcjonalność, o której mowa jest dostępna bezpośrednio na dokumencie handlowym na przykład takim jak faktura sprzedaży w Subiekcie nexo pro i umożliwia wskazanie magazynu, z którego zostanie dokonane wydanie towaru na konkretnej pozycji dokumentu. Ta sama funkcja działa na pozostałych wyżej wymienionych dokumentach.

W przypadku dokumentów typu faktury zakupu również możemy wykorzystać tą funkcjonalność, która działa nieco inaczej, czyli w tym wypadku pozwala zarejestrować fakturę zakupu np. na magazynie w Subiekcie nexo pro, a towar przyjąć bezpośrednio na magazyny abcd.

Jest to ogromne ułatwienie w przypadku obsługi wielu magazynów, gdyż niweluje ono konieczność dokonywania przesunięć między magazynowych po zarejestrowaniu dostawy towaru jak i w przypadku sprzedaży niweluje konieczność przesuwania towaru na jeden magazyn, z którego dokonujemy sprzedaży.

Kolejnym dokumentem, na który należy zwrócić uwagę którego mechanizm został przebudowany są faktury zaliczkowe umożliwiające prowadzenie tak zwanego jednego łańcucha wielu faktur wraz z wydaniami magazynowymi popularnie nazywanymi WZ i korektami zaliczkowanej pozycji. Mechanizm ten pozwala na rozpoczęciu procesu zaliczkowania i obsługę wydań z magazynu towarów handlowych które znajdują się na fakturze zaliczkowej. Między innymi w części adekwatnej do wpłaconej zaliczki pozwala to, aby sytuacja w końcowym rozliczeniu zaliczki spowodowała, że faktura zaliczkowa zakończy proces płatności zaliczkowej poprzez wystawienie tylko pozostałej części towaru, która nie została jeszcze wydana.

Cenniki w Subiekcie nexo pro

Jest to zupełnie nowy mechanizm, który nie był dostępny w Subiekcie GT. Znajdowały się w nim tak zwane poziomy cen dla towarów, natomiast dla Subiekta nexo pro został stworzony mechanizm cenników głównych i dodatkowych. Ten mechanizm jest dostępny tylko i wyłącznie dla wersji pro – który umożliwia stosowanie cenników głównych oraz dodatkowych które mogą być wykorzystywane jako cenniki dla klientów i mogą być tworzone pod pojedynczego klienta jak i podgrupy klientów. Mechanizm cenników pozwala na tworzenie sobie cenników bazujących na różnych sposobach wyliczania ceny bazowych towarów i usług np. cena średniej ważonej ceny z pozycji, gdzie ceny produktów mogą być wyliczane dynamicznie. W zależności od dostawy towarów którą dysponujemy aktualnie na dokumencie handlowym w oparciu o marżę lub narzut. Dodatkowe funkcji cenników umożliwiają wprowadzenie mechanizmu automatycznego zaokrąglania cen na kilku różnych płaszczyznach takich jak zaokrąglenie do pełnej złotówki lub do 50 groszy w górę.

System zamówień w programie Subiekt nexo pro

Na uwagę zasługuje również wprowadzona w Subiekcie nexo pro możliwość osobnej ewidencji zamówień jak i dokumentów typu faktura proforma. Są to dokumenty które w swojej funkcjonalności działają prawie identycznie z tym, że zostały rozdzielone na 2 osobne typy dokumentów które można realizować w ten sam sposób.

Przy realizacji zamówień jak i faktury proforma warto wspomnieć, iż wprowadzono mechanizm częściowej realizacji poszczególnych pozycji dla wyżej wymienionych dokumentów, który w odróżnieniu od Subiekta GT nie tworzy zamówień i faktur proforma w oparciu o mechanizm różnicowy, czyli tworzenie zamówienia różnicowego. System, czyli Subiekt nexo pro kontroluje sobie ilości wydanych towarów dla poszczególnych zamówień lub faktur proforma co powoduje, iż w przypadku realizacji po raz kolejny tego samego zamówienia mamy automatycznie podpowiadana ilość, które pozostały do realizacji.

Kolejnym ciekawym mechanizmem w sekcji zamówienia jest wprowadzenie zbiorczej realizacji zamówień od klientów i do dostawców, czyli kreator realizacji zamówień jako dokumentów pozycji z dokumentów i pozycji z wszystkich zamówień. Ten mechanizm był nieosiągalny dla Subiekta GT i ominięcie tego problemu wymagało skorzystanie z zewnętrznych aplikacji, które potrafiły dokonywać „sumowania zamówień”.

Dla mechanizmu obsługi zamówień wprowadzone zostały również osobne widoki dostępne w wersji pro takie jak analiza zamówionych pozycji towarowych, możliwość wydawania dowolnych pozycji zamówień dowolnym dokumentem przykładowo za pomocą dokumentów wydania magazynowego. Wprowadzono również możliwość określania terminu realizacji dla każdej pozycji oraz z poziomu dokumentów typu faktura zakupu mechanizm pozwalający na kompletowanie zamówień które dla handlowca jest wskazówką które zamówienia mogą być realizowane. Gdyż Subiekt nexo pro dysponuje bardzo wygodnym interfejsem graficznym który jest w stanie zobrazować w formie małego prostego wykresu które zamówienie w jakim stopniu zostało skompletowane i zrealizowane.

Inne funkcje programu Subiekt nexo i Subiekt nexo pro

Dla Subiekta nexo wprowadzono możliwość korygowania wszystkich typów dokumentów na przykład jest możliwość dokonania korekty dokumentu WZ lub korekty dokumentu rozchodu wewnętrznego.

Ewolucji uległy również formy płatności, w tym możliwość obsługi kart płatniczych, których obrót można rejestrować w prowadzonej przez naszą firmę kasie. Do tej pory Subiekt GT obsługiwał tylko i wyłącznie płatności gotówkowe.

Na uwagę zasługuje również rozbudowanie kartoteki asortymentu w tym możliwość hierarchicznej budowy jednostki miar dla towarów wraz z przelicznikami jednostek miar. Wprowadzony został również Słownik jednostek miar którym możemy definiować we własnym zakresie lub skorzystać z predefiniowanych jednostek miar. Dla kartoteki asortymentów wprowadzono również możliwość określania zamienników oraz definiowania wielu dostawców naszego towaru, te dwie ostatnie funkcje są dostępne dla systemu Subiekt nexo pro.

Kolejna różnica pomiędzy Subiektem GT, a Subiektem nexo pro jest to wprowadzenie mechanizmu pełnej i częściowej rezerwacji dostaw towarów dla konkretnych klientów na dokumentach handlowych w zamówieniach od klientów. Pozwala to użytkownikowi na zablokowanie konkretnej dostawy, która znajduje się na naszym magazynie jak i również ta funkcja jest dostępna dla wersji pro.

Rozbudowany został również mechanizm form płatności w którym możemy zdefiniować osobno rodzaje płatności takie jak:

  • Płatność kartą przy zakupie,
  • Płatność kartą przy sprzedaży dla wielu operatorów ICE przypisaniem operatora kart płatniczych,
  • Płatności pobraniowe,
  • Płatności przelewowe do których możemy przypisać konkretne rachunki bankowe na przykład przy wykorzystaniu rachunków walutowych,
  • Płatności tak zwane bezgotówkowe takie jak bony, które również mogą być rejestrowane w module kasa a które nie wpływają na stan gotówki w naszej klasie.

W linii programów nexo pro wprowadzone zostały również tak zwane sesje kasowe wspomagające pracę kasjerów oraz rozliczeniowe informujące o rozliczonych płatnościach. Warto wspomnieć, iż przebudowie w tym wypadku uległa również kasa która może istnieć jako osobny byt o nazwie kasa posiadający tak zwane stanowiska kasowe którymi operują nasi handlowcy i mogą być rozliczani wg salda stanowiska kasowego.

Jedna z ostatnich zmian o której wspomnimy jest to możliwość budowy konfiguracji naszego programu w oparciu o oddziały naszej firmy oraz magazyny. Dotychczas w Subiekcie GT mieliśmy możliwość definiowania jedynie magazynów które przepisywaliśmy do użytkowników, natomiast dla Subiekta nexo pro została wprowadzona możliwość zdefiniowania jednostek typu centrala oddział pierwszy, oddział drugi itd. oraz przypisanie magazynów do tych właśnie oddziałów. Pozwala to na o wiele łatwiejsze analizowanie danych jak i zarządzanie naszą jednostką organizacyjną.

Powrót do listy wpisów

Powiązane wpisy

Jedna odpowiedź do “Główne różnice pomiędzy programem Subiekt nexo, a Subiekt GT

Dodaj komentarz