Lutowa aktualizacja wprowadza nowość – moduł KASA z funkcjami wystawiania dokumentów KP, KW oraz generowania Raportów Kasowych. Funkcja jest dostępna jako rozszerzenie Pakietu Komunikacja z Klientem. Moduł KASA został wskazany w noworocznej ankiecie wśród Użytkowników jako jeden z istotniejszych i bardziej oczekiwanych.
Pakiet Komunikacja z Klientem
Moduł KASA i generowanie dokumentów KP/KW
Nowa funkcja, która uzupełnia funkcjonalności Pakietu Komunikacji z Klientem. Moduł KASA umożliwia wystawianie dokumentów KP i KW oraz generowanie Raportów Kasowych. Ta funkcja została wprowadzona na podstawie odpowiedzi Użytkowników aplikacji SaldeoSMART w noworocznej ankiecie dotyczącej kierunków rozwoju programu.
Dostęp do funkcji modułu KASA nadaje Firmie księgowy po stronie Biura Rachunkowego poprzez edycję ustawień konta Firmy na Liście Firm. Obecnie dla każdej Firmy, która posiada chociaż 1 moduł z Pakietu Komunikacja z Klientem (faktury, rachunki, kadry, rozliczenie księgowe) został automatycznie nadany również dostęp do KASY.
Wystawianie dokumentów KP i KW działa bardzo podobnie jak wystawianie faktur – obowiązuje wspólna baza kontrahentów, dla których wystawia się te dokumenty. Dla KP/KW można zdefiniować sposób ich numerowania spośród 4 opcji – numeracja miesięczna, roczna, mieszana i indywidualna. Numeracja ta jest niezależna od sposobu numerowania faktur.
Istotną różnicą jest również to, że dokumenty KP i KW może w imieniu Firmy wystawiać również księgowy z poziomu Panelu Księgowego.
W ramach modułu KASA dostępne są następujące funkcjonalności:
- wystawianie dokumentów KP i KW
- pobieranie dokumentów KP i KW do pliku PDF
- generowanie Raportu Kasowego wg walut, dla których były wystawiane dokumenty KP/ KW
- pobieranie Raportu Kasowego do PDF
Standardowo dla KP/ KW i Raportów Kasowych działają funkcje podglądu, edycji i usuwania.
Dla modułu KASA, podobnie jak dla innych funkcji w aplikacji obowiązuje zamykanie miesiąca – po zamknięciu przez Biuro Rachunkowe miesiąca nie ma możliwości dodawania w nim dokumentów KP/ KW, a także wygenerowania Raportu Kasowego przez Firmę (klienta biura).
Ściągnięcie wymagalności pola PESEL na Liście Pracowników modułu Kadry
W związku z pojawiającymi się sytuacjami zatrudniania obcokrajowców, została wyłączona konieczność podawania polskiego numeru PESEL podczas dodawania nowego pracowników do Listy w module Kadr.
Pakiet Odczytywanie Dokumentów i Obieg Dokumentów
Wskazywanie typu dokumentu podczas dodawania dokumentu – w ramach formularza Dodawania dokumentu w aplikacji po stronie Panelu księgowego została dodana możliwość określenia typu dokumentu, jaki ma zostać ustawiony dla wskazanej listy.
Wyszukiwanie dokumentów dodanych „przeze mnie” – na Liście dokumentów obok możliwości filtrowania dokumentów dodanych przez biuro lub przez firmę pojawiła się opcja filtrowania dokumentów dodanych przez zalogowanego użytkownika. Opcja ta uwzględnia dokumenty dodane po 22.02.2017 oraz nie uwzględnia dokumentów dodanych mailem.
W ramach Odczytywania wyciągów bankowych przygotowany został nowy bank – Raiffeisen Bank.
Odczytywanie pozycji towarowych na fakturze – dodana została opcja pobierania pozycji do pliku CSV, dostępna na widoku detali dokumentu pod przyciskiem „Akcje” oraz zbiorczo na Liście dokumentów.
Dodanie do Excela z listą dokumentów kolumny z numerem zwrotnym z programu księgowego (opcja dostępna wyłącznie dla programów księgowych z opcją synchronizacji numerów zwrotnych).